A mai cikkben abban fogok neked segíteni hogyan és mikor koordinálj a cégen belül.

Hallottad már? Kontroll egyenlő bevétel. Minél szorosabban kontrollálod a munkatársaidat, annál biztosabb lesz a bevételed! Ez egy tény.

Ne érts féle, a munkatársaid nem rossz emberek, nem mindenáron lógni szeretnének, csupán csak az emberi természet olyan, hogy hajlamos a lazsálásra. Nyomás alatt jobban termel.

Itt nem arról van szó, hogy ostorral kell csapkodni, csupán csak egy enyhe nyomásra van szükség, hogy tudják van elvárás.

És soha ne feledd, a bizalom nem kérésre vagy ígéretre fogan! Ahhoz tettek kellenek.

Ahhoz, hogy pontos képed legyen a munkatársaid teljesítményéről, statisztikákra van szükség. Erről egy korábbi cikkemben már írtam. A statisztikák segítenek hozzá, hogy a fontos döntéseket ne szóbeszédek, érzelmek vagy hiedelmek alapján hozd meg, hanem tényekre alapozd!

Tipp #1

A pozitív hangulat megteremtéséhez érdemes egy kávé mellett max. 5-15 perc hosszú napindítót tartani. Ennek célja, hogy az aznapi célkitűzéseket, termelési mennyiségeket megbeszéljétek, illetve ha az előző nap volt olyan esemény, ami mindenki számára tanulságos, akkor átbeszéljétek.

Például:

  • Egy sikeresen kezelt panaszos ügyfél, aki örömmel és lelkesen távozott az üzletből.

  • De láttam már olyat is, hogy a munkatársaknak öt olyan dolgot kellett mondani, amit csodálnak a másik munkatársba. Vagy nálunk például olyan dolgokat kellett felsorolni, amit szívesen megtanulnának a másiktól.

Tipp #2

A napindítók mellett érdemes heti munkatársi gyűlést is tartani, ahol a statisztikák alapján értékelitek ki a hetet. Mindenki bemutatja az előző heti statisztikáit, bemutatja a következő heti tervét, napi csatatervekre lebontva. Továbbá itt lehet megbeszélni azokat az akadályokat, amelyek a célok elérésének útjában állnak.

A megbeszélésről készüljön jegyzőkönyv vagy hanganyag, hogy a későbbi vitás esetek könnyen eldönthetőek legyenek.

Egy újabb tény: Amire a figyelmet rakjuk, az megnő.

Éppen ezért, ne a gyengén teljesítő munkatársat küldd el képzésre! A jól teljesítő munkatársakra figyelj, rajtuk legyen a figyelmed és őket jutalmazd képzéssel! Így még jobbak lehetnek, többet tudnak keresni, ezáltal többet termelni neked!

Mit csinálj a rosszul teljesítő munkatársakkal?

Az első és legfontosabb, hogy soha ne szidj le senkit mások előtt! Egy jó ügyvezető ilyet nem csinál. A fejlesztő beszélgetések mindig négyszemközt zajlanak és a figyelemről és megértésről szólnak!

Biztosíts a munkatársnak egy korrekciós listát, amin szerepel, hogy mit kell újratanulnia és adj hozzá egy rövid határidőt is. Teremtsd meg a lehetőséget a fejlődésére!

Nagyobb cégeknél erre külön minőségellenőrzési osztályt is működtetnek. Ahol viszont ilyen nincs, az ügyvezető felelőssége, hogy a munkatársai olyan értékes végterméket állítsanak elő, amelyért az ügyfelek örömmel adnak pénzt.

Igen, tudom, hogy ez nem mindig kellemes feladat. Viszont gondolj arra, hogy sokkal jobb előbb észrevenni a bajt és kezelni. Egyszerűbb egy már meglévő munkatársat fejleszteni, mint egy újat betanítani.

Az én tapasztalatom, hogy a megbeszéléseket érdemes reggel tartani. Ha este zárás után volt megbeszélés, akkor mindig előkerült egy pizza, volt jó pár cigi szünet és elhúzódott a megbeszélés. Reggel nyitás előtt, mindenki tudja, hogy haladni kell, így a megbeszélés is sokkal hatékonyabb és gördülékenyebb lesz.

Tipp #3

Teljesítmény-értékelő beszélgetéseket hetente, havonta, negyedévente, félévente és évente érdemes tartani. Ezek a beszélgetések a munkatárs céljairól szóljanak és az ahhoz vezető útról.

Ideális esetben a munkatárs célja összhangban van a cég stratégiájával. A vezető feladata a külső motivációt megadni, emlékeztetni és célon tartani a munkatársat.

A figyelmet az eredményre tesszük! Minden pozitív változást megdicsérünk, visszaesésnél megkérjük, hogy a következő alkalomig hozza rendbe.

Az ösztönzőket is ehhez igazítjuk. Erről hamarosan megjelenő könyvemben bővebben írok majd. Ha érdekel akkor add meg a nevedet és a mail címedet és értesítelek a megjelenésről.

Összefoglalva:

  • A napindítón megbeszéljük a mennyiségi és minőségi elvárásokat, amelyeknek aznap estére teljesülnie kell.

  • Tarts teljesítményértékelő beszélgetéseket!

  • Tartsd célon az embereidet! Készíts ösztönző, motivációs rendszert. A kitűzött jutalom mellé rakj mennyiségi célt.

  • Tipp: Rakd össze a holnapi napindító beszédedet! Legyél lelkes és határozott, kezd el csinálni!

Ha olvastad az eddig megjelent cikkeimet (lentebb megtalálod a linkeket), akkor biztosan volt köztük olyan téma, amin Te is tudnál még fejleszteni a cégeden, csapatodon belül, esetleg önmagadon. Rögtön egy lehetőséget is a figyelmedbe ajánlok.

Üzleti célok kitűzése és elérése szeminárium: Ezt gyorsító pályának szoktam hívni. Egy olyan szemináriumról van szó, ami a könyvben foglaltak gyakorlatba való átültetését tűzte ki célul. A szeminárium mellé bónuszként a könyvet ajándékba adom minden résztvevőnek.

Elmegyek a szemináriumra

Előző cikkeim a témában:

Győztes napot!

Legutóbbi bejegyzések