3 hatékony vezetői eszköz, amit már holnaptól alkalmazni tudsz

Most a hatékony vezetői eszközökről fogok írni.

Milyen eszközeid vannak arra, hogy csökkenteni tud a saját túlterheltséged és növeld a munkatársaid teljesítményét?

 

1. A szó elszáll, az írás megmarad!

Biztosan ismered a mondást, miszerint a szó elszáll, az írás megmarad! Nincs ez másként a cégedben sem! Éppen ezért ne kockáztass! Minden kiadott utasításnak legyen nyoma! Ezt megteheted a szokásos módon írásban, e-mailben, de akár olyan modernebb technikai megoldásokhoz is folyamodhatsz, mint a Viber, Whatsup, Facebook Messenger. Nem a csatorna a lényeg, hanem hogy visszakövethető legyen, hogy mit kértél.

Saját kommunikációs képességeidet is felmérheted például azzal, ha megnézed, hogy mit küldtél el írásban és mit lett az eredménye! Egy-egy alkalom után, biztosan fogod látni, hogy mi volt a fogalmazásbeli probléma.

Egy jól kiadott utasítás reális, a munkatársat a kitűzött cél felé hajtja és egyetértésen alapszik. Ha ezek megvannak, akkor várható a megfelelő teljesülés.

💎 Tipp:

Azt tudnod kell, hogy egy utasításban eltérhetsz a munkaszerződésben foglaltaktól, ha az a cég érdekeit szolgálja. A munkavállaló csak abban az esetben tagadhatja meg az utasítás teljesítését, ha úgy látja, azáltal testi épsége vagy egészsége károsodna.

Ha felküldöd a tetőre a munkatársadat és ő leesik, akkor az a Te felelősséged. Ha viszont ő úgy megy fel, hogy nem Te küldted és leesik, akkor az írásos utasítás hiánya lesz az, ami Téged megvéd. Ez abban az esetben érvényes, ha a cégedben irányelvként rögzíted, hogy minden utasítás kiadása írásban történik.

Ez egy extrém példa volt, hogy miért fontos írásban rögzíteni dolgokat.

Gondold át egy kicsit, kikkel dolgozol! Vedd számba a munkatársaidat! Tedd fel magadnak a kérdést: Ki az, aki a bajban segítene, odatenné magát és hajtaná előre a cégedet? És ki az, aki a legnagyobb válság pillanatában is 4 órakor letenné a lantot?

Akiket a második kategóriába soroltál, ők a Te jelenlegi ellenségeid! Nem viszik előre a cégedet, viszont nagy erőkkel hátráltatják a haladást! Ilyen emberekre nincs szükség. Ha nem tudnak változtatni, rövid időn belül szabadulj meg tőlük!

Ha véletlenül valami halaszthatatlan dolog miatt szóban, telefonon kell kiadnod egy utasítást, és a vonal végéről csak annyit hallasz, hogy: Aha, aha, értem. Vedd észre, hogy nem figyel rád!

Valószínű éppen mással van elfoglalva, gép előtt ül, pakol valamit. Egy biztos, nem figyel teljesen, és így a mondanivalód sem fog átmenni! A kommunikációt indító személy felelőssége, hogy megszerezze a figyelmet, nincs ez másképpen az utasítás kiadásakor sem.

Ismétlem, vedd észre, ha nem figyelnek Rád!

A megértést mindig tudod ellenőrizni. De ne azt kérdezd vissza, hogy mit mondtam, mert azt egy majom is vissza tudná mondani. Inkább tedd fel a jó kérdést: mit fogsz csinálni? hogyan fogod csinálni? Ha el tudja mondani, ebből már látni fogod, hogy megértette-e, amit kértél és azt is, hogy milyen sikerrel fogod azt kapni, amit szeretnél.

 

2. Teljes munkatársi javaslat

Bizonyára neked is vannak olyan munkatársaid, akiknek rengeteg ötletük van, folyton meg is osztják veled, aztán nem lesz belőle semmi. Erre a célra bevezetheted a Teljes munkatársi javaslatot.

Ennek a folyamatnak a lényege, hogy a továbbiakban a munkatársaid ne csak odavágják hozzád szóban a jó ötleteiket, hanem keretet teremtesz az ötleteknek és a megvalósításnak.

A Teljes munkatársi javaslat tartalmazz minden összegyűjtött információt az adott dologgal kapcsolatban. Egy megoldási javaslatot és egy indokot a megvalósításra. Miután ezeket a munkatárs leírta, felelősséget is vállal az ötletért, a dokumentum alján két vonal van az ügyvezető részére, elfogadva vagy elutasítva.

Sztori:

Az üzletemben volt egy becsomagolt állapotban lévő fűtőtest. Egy garanciális csere miatt kaptuk ezt és kb. két alkalommal volt használva. Az egyik munkatársam úgy gondolta, hogy új fűtőtestre van szükség, ezért elkezdett intézkedni az ügyben. Termékeket keresett, árajánlatokat kért, majd átküldte nekem. Nem az utasítás szerint végezte el a Teljes munkatársi javaslatot, pletykákra és szóbeszédre alapozta azt, hogy az üzletben lévő fűtőtest hibás. Miután kiderült, hogy a fűtőtest jó, saját kárán tanulta meg, hogyan kell legközelebb helyesen végrehajtani az utasítást.

Ha érdekel egy Teljes munkatársi javaslat, akkor küldj nekem egy ilyen tárgyú e-mailt a hello@celkreator.hu e-mail címre és küldök neked egy mintát, amit használhatsz.

 

3. Továbbító lap

Egy felmérés szerint egy ügyfél minél több munkatárssal kerül kapcsolatba egy cégen belül, annál szívesebben fizet ki akár nagyobb összeget is ugyanazért a szolgáltatásért. Ehhez viszont arra van szükség, hogy az ügyfél haladása olajozottan működjön a szervezeten belül. Erre érdemes használni egy továbbító lapot, ami pontosan mutatja, hogy mi és ki után merre jár az ügyfél. Olyan ez, mint az autószervizben, valaki felveszi a hibát, utána átmegy a szerelőhöz, aki kikéri a raktárból a beépítendő alkatrészeket, majd a végén a pénzügyes munkatárs kiszámlázza. És ez mind-mind jelölve van a munkalapon. Érdemes erről egy haladási táblát is készíteni, ami még inkább segít rendszerezetté tenni a működést.

Ha szeretnél többet tudni a professzionális cégvezetésről és megismernéd a 20 managment eszközt, amivel szárnyalni kezd a céged, akkor gyere el az ezzel kapcsolatos szemináriumra.

 

A szeminárium részleteit IDE KATTINTVA találod

Összefoglalva:

Az utasításokat írásban add ki, mindenképpen valamilyen rögzített formában!

Az utasítás kiadása előtt szerezd meg a munkatárs figyelmét!

Ellenőrizd a megértést a mit és hogyan fogsz csinálni kérdéssel!

Használd a Teljes munkatársi javaslatot, amivel rengeteg időt spórolsz meg!

Készítsd el a tevékenységeidnek megfelelő munkalapokat, továbbító lapokat!

Ha szeretnél ehhez a témához kapcsolódóan más dolgokról is hallani, akkor azt írd meg a komment szekcióban!

Még több vezetői eszközt, gyakorlatot mutatok be a gyakorlatban a Cégvezetés természeti törvényei című könyvre épülő szeminárium alkalmával. Gyere el a legközelebbi szemináriumra!

Győztes napot!

 

Scroll to Top

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás