fbpx

[fusion_builder_container admin_label=”Content” hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”no” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”80px” padding_left=”80px”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”2_3″ layout=”2_3″ spacing=”5%” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”no” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Az előző cikkemben arról volt szó, hogy milyen tervezési technológiák vannak és ezek közül mi az, ami működik és mi az, ami nem. Remélem azóta sikerült a leírtakat alkalmazni, és amennyire csak tudtad részletesen leírtad a céljaidat.

Ha még nem olvastad el IDE KATTINTVA tudod elérni. Na de vissza a címben felvetett témához:

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mi a különbség az álom és a cél között, hogy mennyi időre kell előre tervezni és dokumentálva összefoglalni a célokat. Nézzük meg, hogy hol van a valódi különbség!

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”5px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Mik az álmaink és mik befolyásolják őket?

Az álmainkat a jelen idejű környezet és a problémák befolyásolják. Ezért van az, hogy amikor egy csalódás vagy kudarc ér és nem tudod azt jól kezelni, akkor zaklatottan, forgolódva alszol, mert álmodban próbálod korrigálni a dolgot.

Sztori:

„Bennem egy életre nyomott hagyott az a karácsony, amikor úgy gondoltam, hogy nem igazságosan lett elosztva a narancs. Az én gyerekkoromban még nem lehetett minden boltban déligyümölcsöt venni, így a narancsnak külön varázs ereje volt. Mivel szerintem igazságtalanságot éltem át, még álmomban is igazságosan osztogattam szét a narancsot.”

Tehát az álmaink azokról az ingerekről szólnak, amelyek közvetlenül érnek minket a környezetből, és így vagy úgy kezeljük őket.

És akkor mi a cél?

A cél pedig az, amikor leülsz és egy bizonyos szempontrendszer alapján megtervezed, hogy mit szeretnél elérni.

Mire van szükség, ahhoz, hogy jól tűzd ki céljaidat?

Arra, hogy el tud magad képzelni a jövőben! Pontosan látnod kell magad, abban a szituációban, amit el akarsz érni. Milyen lesz a napi rutinod? Mit fogsz csinálni? Milyen feladataid lesznek? Hol és hogyan fogod élni a mindennapokat?

De vigyázz! Ennek nem egy álomképnek kell lennie! A kép, legyen nagyon is reális, tehát maradj két lábbal a földön!

A gazdag embereknek szokásaik vannak. Mindig ugyanabban az időben kelnek fel, ugyanazokkal a dolgokkal kezdik a reggelt, átnézik a híreket, a kedvenc blog bejegyzéseiket, elmennek sportolni, futni, úszni, golfozni vagy teniszezni. Majd ezután elkezdenek dolgozni.

Steve Jobs vagy Mark Zuckerberg mindig ugyanabban a ruhában látható a videókon. Na persze nem azért, mert nem telik nekik új ruhára. Egész egyszerűen nem hajlandóak olyan felesleges dologgal tölteni az időt, hogy mit vegyenek fel. Pont ezért ugyanabból a garbóból van 7 darab, a hét minden napjára.

Mit gondolsz, ha nekik bejött, lehet, hogy neked is bejönne? Próbáld ki, alakíts ki saját szokásokat!

Na gyerünk, rajta! Írd össze, hogy milyen ideális helyzetet tudsz magadnak elképzelni!

Hogyan néz ki egy napod? Hol van az irodád, a házad? Milyen autóval indulsz dolgozni? Mennyi bevételre van szükséged? A munkatársaid milyen feladatokat tudnak önállóan elvégezni?

Ha ez megvan, akkor kialakítottad a saját ideális képedet. Ezután nagyon őszintén dokumentáld a jelenlegi helyzetet, ami megmutatja, hogy hol jársz most.

Egy következő cikkben elmondom majd, hogy mi van pontosan a két kép között. Addig beszéljük még meg, hogy vajon mennyi időre érdemes előre tervezni?

Maradjunk a realitás talaján, olyan időre tervezz, amit még képes vagy lebontani minél apróbb időszakokra.

Tervezhetünk egy projektet, ami mondjuk 3 hónap, de szerintem reálisabb, ha egy évre tervezünk előre. Ha vesszük a fáradtságot és mindenre kitérve megtervezzük az évünket, akkor egy-két nap feszített munkával összerakhatunk egy egyéves tervet. Két nap és az év többi 363 napján pontosan fogod tudni, hogy mit kell csinálnod. Jó lenne ez így?

A tervezés mellett ne feledkezz meg a statisztikák vezetéséről! Ha eddig még nem is tetted meg, innentől fordíts komoly gondot arra, hogy minden tevékenység mérhető legyen a cégedben! A statisztika az egyetlen olyan eszköz, amely képes valós képet adni számodra arról, hogy pontosan mi is történik a cégedben! Hidd el, ha vannak vezetett statisztikáid többet nem kell fölösleges dolgokkal foglalkoznod; nem lesz lényeges, hogy melyik munkatársad hogyan „PR-ozza” magát vagy éppen mit mondd, mit csinált. A munkatársaid munkájáról és teljesítményéről csak a statisztikák beszéljenek számodra, ne adj esélyt semmi véleménynek, csak a tények számítanak!

Az életben semmi nem állandó és mindig történik valami. Nincs ez másképpen az üzleti életben sem! Lehetnek nekünk céljaink, ha a megvalósításhoz szükséges munkatárs nincs ott, mert éppen összedőlt a háza, beteg a gyereke. De akkor mit tegyünk, hogy az ilyen helyzetekben is legyen megoldásunk?

A legfontosabb, amit tehetünk, hogy pontosan, precízen és dokumentálva, írásban rögzítve tervezünk. Ezáltal mindig tudni fogjuk, hogy mi a következő lépésünk.

Az üzleti célok eléréséhez a legjobban mérhető termelési egységet kell meghatároznunk és ezek alapján mérni. Termelési egység lehet darabszám, forint és tevékenységtől függően bármi.

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”5px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Nézzük meg, hogyan függnek egymástól a statisztikák, a célok és a termelési egységek.

[/fusion_text][fusion_checklist icon=”fa-chevron-right” iconcolor=”#1a80b6″ circle=”” circlecolor=”” size=”15px” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_li_item icon=””]

Tegyük fel, hogy korábbi mérési számok alapján meghatároztuk, hogy havi szinten mekkora bevételt szeretnénk elérni.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Ebből a számból kiindulva visszafelé levezetjük, hogy mekkora bevételt kell elérnünk heti és napi szinten.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Mivel már tudjuk, hogy napi szinten mennyit kellene termelnünk, a korábbi statisztikai adatok alapján össze tudjuk hasonlítani, hogy most hogyan állunk, láthatjuk, hogy mennyivel kellene többet termelni.

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Ha pedig ezt már megtudtuk, akkor meg tudjuk tervezni, hogy mit kell ahhoz tennünk, hogy ez meglegyen.

[/fusion_li_item][/fusion_checklist][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Példa:

Havi 500.000 forintot szeretnék keresni

Ezt lebontom heti szintre, akkor az 125.000 forint/hét

Ez öt munkanappal számolva 25.000 forint/nap

Ezután megnézem, hogy mennyit kerestem az elmúlt időszakban havi szinten. Erre mondjuk kijön 6 hónapi átlagban egy 400.000 forint. 400.000 forint egy hónap alatt, 4 hét és 5 munkanappal számolva 20.000 forint naponta. A célom, hogy 25.000 forintot keressek naponta, most már tudom, hogy a két szám különbözete 5.000 forint, amivel többet kell keresnem naponta.

Ezután már semmi más dolgom nincs, minthogy megnézem, hogy napi szinten mit kell tennem azért, hogy ezt a célt elérjem. Például, ha én egy értékesítő vagyok, aki napi 10 ügyfelet hív fel, akkor ebből a számból és az eddig elért bevételből ki tudom számolni, hogy napi hány ügyféllel kell többet felhívnom, hogy meglegyen az új termelési célom. (A fenti példa alapján, ha 3-al több ügyfelet hívok fel naponta, akkor már túl is teljesítettem, amit elterveztem)

Ha bármi kérdés van ezzel kapcsolatban írj nyugodtan a hello@celkreator.hu mail címre!

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Összefoglalva:

[/fusion_text][fusion_checklist icon=”fa-share” iconcolor=”#1a80b6″ circle=”” circlecolor=”” size=”15px” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_li_item icon=””]

Az álmokat a környezeted befolyásolja, a céljaidat meg Te határozod, tervezed meg!

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

A céljaid eléréséhez látnod kell, hogy mit akarsz, úgyhogy tessék neki látni, megfogalmazni az ideális képet és leírni a célokat!

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Mai tipp: Merj nagyot álmodni, mert olyan nincs, hogy lehetetlen csak olyan, aki tehetetlen!

[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]

Ha minél gyorsabban szeretnéd elérni a céljaidat, akkor minél gyorsabban meg kell, hogy tud tervezni őket. Ebben óriási segítséget tud neked nyújtani a Cégvezetés természeti törvényei című könyv. Én is nagyon sokat tanultam belőle. Sok mindent, amit elértem, köszönhetek a benne leírtaknak.

[/fusion_li_item][/fusion_checklist][fusion_button link=”https://celkreator.hu/cegvezetes-termeszeti-torvenyei/” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Beszerzem a könyvet én is![/fusion_button][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Következő cikkemben arról fogok írni, hogy milyen korlátokra és célkitűzésekre van szükség a siker felé vezető úton.

Győztes napot!

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”single solid” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”-10px” border_size=”2″ icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_sharing tagline=”Cikk megosztása!” tagline_color=”” backgroundcolor=”” title=”” link=”” description=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”” color_type=”” icon_colors=”” box_colors=”” tooltip_placement=”” pinterest_image=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_code]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[/fusion_code][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_3″ layout=”1_3″ spacing=”5%” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”#faf9f8″ background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”7%” padding_right=”7%” padding_bottom=”7%” padding_left=”7%” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_widget_area name=”avada-blog-sidebar” title_size=”” title_color=”” background_color=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_soundcloud url=”https://soundcloud.com/p-ter-heged-s-164305919/arte-maren-interju-a-cegvezetes-termeszeti-torvenyei-konyvrol” layout=”classic” comments=”yes” show_related=”no” show_user=”yes” auto_play=”no” color=”#ff7700″ width=”” height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_youtube id=”https://youtu.be/wd97hU3q-xI” alignment=”” width=”” height=”” autoplay=”false” api_params=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” /][fusion_youtube id=”https://youtu.be/PWLUxeDLaYs” alignment=”” width=”” height=”” autoplay=”false” api_params=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” /][fusion_code]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[/fusion_code][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][fusion_builder_row][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás