[fusion_builder_container admin_label=”Content” hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”no” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”80px” padding_left=”80px”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”2_3″ layout=”2_3″ spacing=”5%” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”no” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]
Arról írom ezt a cikkemet, hogy hogyan tűzz ki helyesen olyan célokat, amelyeket el is fogsz érni.
Van egy jó meg egy rossz hírem. Az, hogy próbálod képezni magad és egyre többet foglalkozol azzal, hogy hogyan tudnád elérni a céljaidat, az nagyon jó.
Ugyanakkor itt van a rossz hír: Ha úgy próbálsz célokat elérni, hogy van egy színes-szagos füzeted, amibe beleragasztgatsz mindenféle gyönyörű képet, csodaszép ház, szuper autó, hajó (…) és ezeket a képeket minden reggel és este megnézed, attól még nem lesz a Tiéd.
Oké, most joggal teszed fel a kérdést, hogy akkor mégis hogyan érhetem el, amit szeretnék?
Will Smith a Boldogság nyomában című filmben a tőzsdepalota előtt meglát egy sportkocsit és odamegy a tulajdonosához. Két dolgot kérdez tőle: Mit csinálsz és hogyan?
[/fusion_text][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”5px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]
Ez a legfontosabb!
Hiszem azt, hogy bárki bármit elérhet, ha a megfelelő kérdésekre rendelkezik válaszokkal. Mert, olyan nincs, hogy valami lehetetlen, csak olyan van, hogy még nem tudod, hogyan csináld meg. És itt a lényeg a „hogyan”-on van. Lehet bármilyen nagy álmod, vágyad, minden megvalósítható, ha tudod, hogyan csináld!
És ez az, amiben én tudok segíteni! Olyan eszközöket adok a kezedbe, amelyek megkönnyítik a mindennapokat, mert egy cél eléréséhez nincs szükség másra, mint egy előre meghatározott forgatókönyv követésére.
[/fusion_text][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”5px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]
Mitől működik és miből áll a célkitűző módszer?
[/fusion_text][fusion_checklist icon=”fa-signal” iconcolor=”#1a80b6″ circle=”” circlecolor=”” size=”15px” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_li_item icon=””]
Először is le kell bontani a tevékenységet. Mindennap tisztában kell vele lenned, hogy azon a napon mit kell tenned annak érdekében, hogy elérd a célod.
Legyenek éves, havi, heti, napi és akár órás lépésekre lebontott céljaid.
[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]
Másodszor: priorizálj! Fel kell ismerd, hogy melyek azok a tevékenységek, amelyek eltérítenek a célodtól. Ez az univerzum úgy működik, hogy mindig fog eléd rakni gyors pénzkereseti lehetőségeket. Ezek könnyen jött sikert ígérnek, de tudd, hogy eltérítenek a valódi célodtól.
Azt szokták mondani, hogy egy ügyvezető/vállalkozó a cégen dolgozik és nem a cégben. Ebből kifolyólag például nem Te szerzed be a fénymásolópapírt vagy a tollakat. Meg kell nézni a feladatokat, és amik nem a cél felé visznek, delegálni kell a munkatársaknak. Persze itt megint van egy jó pár hogyan kérdés, de erről majd külön cikkeket írok!
[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]
Harmadszor: vezess statisztikákat! Tűzz ki termelési célokat! Tudd, hogy mikor mennyit kell teljesíteni ahhoz, hogy elérd a célod!
Tegyük fel, hogy szeretnél egy Ferrárit. Ahhoz, hogy ezt a célt megvalósítsd, mit kell tenned? Először is meg kell nézned, hogy havi szinten mennyivel több bevételre van szükséged ahhoz, hogy ezt a célt elérd.
Úgy döntesz, hogy tartós bérletben jutsz hozzá az autóhoz, ami így havi szinten 500ezer forint többletköltséget jelent.
Így már tudod, hogy mennyivel kell többet termelned. Utána pedig megnézed, hogy mit kell ahhoz tenned, hogy ezt a többlet összeget előteremtsd. Például mennyivel több hírlevelet kell kiküldened, mennyivel több embert kell elérned és mennyivel több értékesítőre van szükséged…
Ha ezeket megnézted, akkor pedig, egy pontos és precíz programot dolgoz ki, amelyben pontosan le vannak bontva a szükséges lépések.
Egy jó tanács: hogyha új értékesítők vagy munkatársak felvételén gondolkozol, mindig többet vegyél fel! Ha a termelési célod eléréséhez egy emberre van szükséged, akkor inkább vegyél fel kettőt vagy hármat. Ezáltal megvéded magad az olyan esetektől, amikor az egyik felmond vagy lebetegszik, Te pedig nem éred el a termelési célodat.
[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]
Negyedszer: Az erőforrásaidhoz igazított reális célokat tűzz ki!
Tapasztalatból mondom. Velem is előfordult, hogy annyira hirtelen kezdtünk növekedni, hogy már nem tudtam kontrollálni a dolgokat, aminek pedig az lett a következménye, hogy hét üzlettel nem kerestünk annyit, mint előtte hárommal, vagy néggyel.
Üzletet nyitni nem volt egy nehéz dolog. Pénz volt, feltölteni áruval, meg betenni egy pénztárgépet szintén nem bonyolult. Viszont hiányzott egy megelőző lépés. Nem volt szervezeti struktúránk és nem volt olyan vezetőm, aki segített volna kontrollt tartani. Te ne járj így!
Vedd figyelembe az erőforrásaidat és azokhoz igazítva, fokozatosan növekedj!
[/fusion_li_item][fusion_li_item icon=””]
Ötödször: Felejtsd el a kényelmes szintet!
Merj nagyot álmodni, és olyan célt tűzz ki, aminél érzed, hogy abba igenis erőfeszítést kell tenned! Nem baj, ha túl nagy, maximum újraértékeled a dolgot később. De ha nagyobbat tűzöl ki, mint amit elsőre mernél, akkor esélyt adsz a nagyobb változásra, úgyhogy hajrá!
Adok Neked egy tippet, amit akár már holnaptól elkezdhetsz használni: Kezd el mérni a saját teljesítményed!
Ha holnaptól őszintén elkezded vezetni a saját statisztikáidat, ígérem neked egy hónap múlva valami félelmetes dolgot fogsz tapasztalni! Kezd el írásban is rögzíteni, hogy mit kellett volna megcsinálnod és abból mit csináltál meg. Kezd el feljegyezni, hogy mennyire voltál hatékony az adott napon! Tekintsd magad egyszemélyes cégnek, ahol Te vagy a termelési központ. Ha őszintén vezeted a statisztikákat, ha majd leülsz átnézni őket, sokkal könnyebben és egyszerűbben tudod kitűzni és megvalósítani az új célokat, úgyhogy hajrá (ismét).
[/fusion_li_item][/fusion_checklist][fusion_separator style_type=”default” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]
Győztes napot!
U.i.: A sikeres VEZETŐk és vállalkozások közös tulajdonsága, hogy tudatosan terveznek. Célunk, hogy minél több sikeres magyar vállalkozás legyen. Ebben nekem a legtöbbet a Cégvezetés Természeti törvényi című könyv segített. Ezt nagyon jó szívvel ajánlom neked is. Nézd meg, miről szól a könyv és a véleményeket.
[/fusion_text][fusion_button link=”https://celkreator.hu/cegvezetes-termeszeti-torvenyei/” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Érdekel a könyv. Megnézem![/fusion_button][fusion_separator style_type=”single solid” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”-10px” border_size=”2″ icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_sharing tagline=”Cikk megosztása!” tagline_color=”” backgroundcolor=”” title=”” link=”” description=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”” color_type=”” icon_colors=”” box_colors=”” tooltip_placement=”” pinterest_image=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_code]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[/fusion_code][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_3″ layout=”1_3″ spacing=”5%” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”#faf9f8″ background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”7%” padding_right=”7%” padding_bottom=”7%” padding_left=”7%” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_widget_area name=”avada-blog-sidebar” title_size=”” title_color=”” background_color=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_soundcloud url=”https://soundcloud.com/p-ter-heged-s-164305919″ layout=”classic” comments=”yes” show_related=”no” show_user=”yes” auto_play=”no” color=”#ff7700″ width=”” height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_youtube id=”https://youtu.be/PWLUxeDLaYs” alignment=”” width=”” height=”” autoplay=”false” api_params=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” /][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][fusion_builder_row][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]